Saturday, October 28, 2006

2006. október 22.

Reggel 8:25 Kisebb krízissel kezdődik a nap. Joudu bejelenti, hogy nem vezet többet. Túl nehéz utakra viszem be, meg amúgy is ma este van Ramadan vége. Ő hazamegy, mert a családjával akar lenni. Ha nem tetszik beszéljek a főnökével. Az anyagi kár: két napnyi autóbérlet és legalább 6O liter gázolaj. Welcome to Africa!

HOTEL AFRIKA: A konyha


Rövid telefonálgatás és szervezés után új barátom Idomu megígéri, hogy 400 Euróért szerez egy Toyota Landcruiser pickupot és ha nem találunk sofőrt, akkor ő maga levisz Bamakoig.

11: 20. Készen is állunk az útra. Idomu, Meyin és egy 1822-es évjáratú Toyota Landcruiser Pickup. Meyint, Idomu csak az inaskanét emlegeti, de szerintem a rabszolgája. Mauritániában még ma is gyakori, hogy a világosabb bőrű mórok fekete rabszolgákat tartanak.

GARALLA: Az egyik falu, amit örökbe lehet fogadni az idei Bamakon.


Száguldunk azon az úton, ami a Budapest-Bamako legnehezebb szakasza lesz navigációs szempontból. A tavalyi Dakaron is itt estek ki a legtöbben.

Száguldunk Maliba. Meyin nyeli a homokot. VIDEO


14: 25 Átkelünk a Mali-Mauritán határon. Az élet szép. Határőrök sehol. John Lennon boldog lenne. Imagine no borders. No határőrs too.

Az utolsó Mauritán ház.


15: 42 Az első defekt. Egy kiszáradt folyómederben kimegy a bal első kerekünk. Meyin lepattan a platóról és teszi a dolgát. Idomu kiteríti a szőnyegét és pihen. Én pedig újabb megtalálandó pontokat festek fel egy távoli sziklára. Találok két barátságos touareget, akik hajlandók pózolni egy-két promóciós reklámfotóra egy macis mézért.



16: 20 Robogunk tovább. Párszor elhagyjuk a letaposott utat, és nem tudjuk, hol vagyunk. Perceken belül ismét megtaláljuk, hogy merre kell menni.

Auru az első nagyobb Mali település


2O: 24 Sötét van. Én vezetek. Az átlag sebességünk 2Okm/h. Iszonyú az út. Néha sziklás. Néha homokos. Néha bakhátas. Néha köves folyómedreken kell átérnünk. A dolgokat nehezíti, hogy 3-4 percenként kialszik az autó fényszórója. Idomu nyugodt. Meyin hátul inhalálja a port. Psssssssszzzzzzzzzzzzzzz! Ez a bal első volt ismét. Nincs több pótkerekünk.

2O: 30 35 kilométerre vagyunk a mai célponttól Kayestól. Túl messze ahhoz, hogy begyalogoljunk. Viszont közel, hogy valaki bemenjen a legközelebbi autóval és szerezzen egy gumiszerelőt. "Nincs semmi gond. Majd megvárjuk a következő autót és megkérjük, hogy vigye be valamelyikünket Kayesba" - érvel a maga nyugodtságával Idomu.

20: 35 Idomu és Meyin kiterítik a szőnyegüket az autó mellé és lefekszenek. Én figyelem a látóhatárt, hogy hátha meglátom az első közeledő autó fényét.

22: 45 Lefekszem az autó üléseire keresztbe. Hatalmas ízeltlábúak repkednek körülöttem.

23: 00 Hiénák hangjára riadok. "Nem kell aggódni. Ezek messze vannak" - nyugtat Idom.

23: 15 Idom és Meyin egy hirtelen mozdulattal felpattannak a szőnyegről, és riadtan próbálják a zseblámpájukkal bevilágítani a közeli bokrokat. Hiéna. "Hú, ez itt lehet valahol 50-100 méterre" - mondja most már a kissé idegesebb Idomu. Pár percnyi csend után elmagyarázza, hogy valószínű egy hiéna gyerek elvesztette az anyukáját.

24: 00 Három és fél órája a szomorú hiéna gyereken kívül nem járt erre a kutya sem. Álmos vagyok. Piszkos vagyok. Nem birok az első két ülésen keresztbe aludni. Kurvára nyomja a hátam a sebváltó. Lefekszem a platóra. Jó éjszakát bozót! Jó éjszakát hiénák! Jó éjszakát ízeltlábúak!
.

No comments: